onsdag 7. oktober 2009

Små og store prosjekter

Til forskjell fra mange andre, som ønsker sterke farger velkommen nå som vinteren knakker på døren, har jeg fått en dille på hvitt. Stoda hjemme nå er at en kjellergang, et barnerom, et skatoll og en kommode venter tålmodig på en god omgang med hvitmaling.
Det gamle "søsterhjemmet" - der sykepleierstudinene i sin tid bodde, og som nå har huset stort sett turnuskandidater og andre i engasjement ved sykehuset, skal selges. Forrige uke var det "åpen dag", der man kunne forsyne seg med alt av løst innbo i ialt fire etasjer og et utall hybler og leiligheter. Utrolig mye stygt var å finne, men også noen skatter. Jeg plukket med meg et skatoll som med helblank hvitmaling og nye knotter kan bli rene smykket! I tillegg fant jeg en asjett og en grøtskål som er helt likt det serviset de hadde i barnehagen jeg gikk i på - 70 / -80 tallet. Gode minner!!!! Av annet fikk vi lov til å gå løs med drillen på bodinnredningen - og det var vel kanskje det som var utslagsgivende for at jeg fikk ta skatollet med meg hjem........ (kosemannen synes nok at vi har nok møbler allerede...) Med nylaget stor bod i kjelleren, kommer "elfa-systemet" godt med når nye hyller skal opp og system lages. Når sant skal sier ble grunnarbeidet i boden så bra at jeg nesten fikk lyst til å lage kjellerstue der....

Et annet nostalgisk funn var en god gammeldags telefon fra -70 tallet. Mørkebrun og med skive. Jeg ble rent rørt da jeg fant den, og mine barndomsvenninners gamle telefonnumre dukket frem fra glemselen... Det var den gangen man snakket om at det var dyrt å ringe, og skulle man gjøre det måtte man passe på at det var etter klokka 17. Spesielt sparsomme var vi med å ringe "rikstelefon" - og utlandet.......Det var tider!

Bilder av funnene kommer i løpet av dagen!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en hyggelig melding.