onsdag 5. januar 2011

Nytt år - nye muligheter


Med et smil fra vår lille prinsesse starter jeg herved oppfyllingen av årets nyttårsforsett. Jeg har lovet meg selv og dere å ta opp igjen bloggingen, så here goes!


2010 har på mange måter vært et spesielt år, og jeg innrømmer gjerne at "blanke ark og fargestifter" er godt å ha. I så måte føler jeg at det nye året startet i desember, som ble en deilig måned fullspekket av god mat, gode venner, hyggelige sammenkomster og fornøyde unger.


Jeg er så takknemlig for at vi har så mange flotte folk rundt oss, og familie på alle kanter som vi vet er der når vi trenger dem. Takk til dere alle sammen!!



I dag er julen ryddet bort, komfyren skrubbet etter alle kunstens regler, og i nyskrubbet komfyr står brett med ekstremt sunne knekkebrød. Yohooo! Saken er nemlig den at høsten 2010 og år 2011 står i fornyelsens tegn. Jeg snakker ikke om ekstrem oppussing av verken hus, sjel eller kropp, men om nytenking og oppgradering av det eksisterende - både hus, sjel og kropp....( ok, et høres nokså "dypt" ut.....)




Planen er å innføre gode rutiner i husholdningen - hvilket innebefatter å involvere ungene mer i dagligdagse gjøremål slik at vi voksne slipper å stå ansvarlig for det hele. Det kan jo fort bli slitsomt, og det har vi merket...På mange måter er vi som familie på 6 egentlig som en liten bedrift å regne, så vi (hmm.. det vil vel egentlig si jeg) tenker å lage en oversikt over gjøremål av typen støvsuge, vaske trappen, vaske badet, brette klær etc og fordele disse mellom oss voksne og barna. I tillegg er vi i ferd med å slutte med en hel del ting. Tanken er ikke bare å innføre nye rutiner, men også å slutte med en hel del ting som dessverre har blitt rutine.


Blant disse kan nevnes;
1. Slutte å kjøre til jobb
2. Slutte å spise så sinnsykt mye sjokolade....
3. Slutte med å på død og liv spise potet til middag og brød til frokost og lunsj
4. Slutte å mase.
5. Slutte å ....................



Så skal jeg heller begynne å:
1. Trene
2. Gå til jobb
3. Spise knekkebrød
4. Smile mer
5. Spise gulrøtter

Så får vi se hvordan dette går :-)

Det jeg egentlig hadde planer om å skrive om i dette innlegget var hvilken fantastisk nyttårfeiring vi hadde i år, men det får jeg komme tilbake til i neste innlegg for nå må jeg jogge til kjøkkenet og ta ut knekkebrødene.


2 kommentarer:

  1. Godt nyttår til dere alle 6. Kjekt at du blogger igjen.

    Klem fra Sol

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til deg og dine. :o)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hyggelig melding.