søndag 23. januar 2011

Gratis moro

De siste par ukene har jeg kjørt i skytteltrafikk til og fra Postkontoret omtrent hver dag, samtidig som husbonden har trafikkert strekningen mellom huset og postkassen oftere enn vanlig spent ventende på forundringspakke fra Apple store (les: ikke gratis!) Jeg er av typen som er svak for tilbud av sorten "meld deg inn og få en gave", "abonner på xxxxx og få en premie" etc.




Etter jul har det florert av disse tilbudene - noe som selvfølgelig har resultert i at jeg har blitt medlem i to bokklubber og i tillegg har tegnet abonnement på to magasiner ("få gavekort på 1000 kroner" / "motta desigeretterellerannet kostnadsfritt" )





Tanken er selvsagt at jeg skal betale den latterlig lave summen kun for portoen på den massive pakken fra bokklubben, og en liten pris for et visst antall magasiner inkl. velkomstgave,  for så å avbestille alle hovedbøkene i minst ett år, og si opp abonnementet på magasinene etter at jeg har mottatt de tilmålte eksemplarene. (mrk. tanken er ....)




Når det gjelder forrige omgang med innmeldinger og abonnementstegninger har jeg faktisk vært flink og gjort nettopp dette, noe som ledet til at jeg har kunnet hoppe på det ene tilbudet etter det andre uten krav om karantenetid etc.
Og hoppe har jeg gjort!




Denne uken har jeg mottatt følgende etter x antall turer til Postkontoret;
3 kokebøker
3 krimromaner
1 såkalt vanngrønn Mariskål fra Iittala
1 såkalt praktisk vannflaske fra Stelton
1 veldig fint og dyrt putetrekk fra Marimekko
2 fantastisk vakre kaffekrus med hjortemotiv fra Wiik og Walsøe





For å være helt ærlig hadde jeg glemt både hva jeg hadde meldt meg inn i og hva jeg hadde tegnet abonnement på, og langt mindre kunne jeg huske hva slags premie jeg kunne vente meg i posten.Gleden var derfor stor da pakkene i tur og orden dukket opp og i tillegg inneholdt flotte og brukbare ting.





Kaffekrusene har utkonkurrert alle GreenGate koppene, som i sin tid utkonkurrerte mummikoppsamlingen - som også var "gratis", i alle fall nesten, da de kun kostet meg 500 ml blod pr. stk. Putetrekket er i bruk, bøkene vil bli brukt / lest, og det vil Mariskålen også. For ikke å snakke om den praktiske vannflasken med canvaspynt. Den skal være med meg på alle de treningstimene jeg skal delta i snart...!!!(???)!!!





Nå er mor såre fornøyd, og jeg sier nok en gang at "alt som er gratis er gøy"!!!

2 kommentarer:

  1. Hehe, jeg tar ikke sjansen på å melde meg på sånt, fordi jeg vet at det kommer til å koste i form av glemte avbestillinger.

    Mye fint du har fått :o)

    SvarSlett
  2. Artig, artig - men ikke denne dama, jeg glemmer også bare å avbestille! I hvert fall i det kaoset jeg lever i nå.... kjøkkenbytte kaos på 3dje mnd!!!

    Men like blid:-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hyggelig melding.