tirsdag 17. november 2009

Litt julestemning



Litt førjulspusling blir det alltids i denne mørke tiden. I siste nummer av Bo Bedre fulgte det med noen ark vakkert papir. Med litt bånd til oppheng ble det et fint kremmerhus som kanskje fylles med julegodt når tiden er inne. Treet jeg tok inn i stuen tidligere i høst har nå blitt ved og erstattet med trollhassel som jeg var så heldig å få tak i på blomsterbutikken i dag. Trollhassel har jeg lett lenge etter, så gleden var stor da jeg kunne ta med meg to grener hjem i dag til en rimelig penge. Hverdagslykke.......



Ellers har englevingene kommet på plass. Koselig pynt, synes jeg - mens mannen kaller det husets "jakttrofè". Ha ha. Mønster til hjertet fant jeg i boken "Tildas jul". Lettvinte og artige å sy. Et lurt tips fra boken er å tegne mønsteret på stoffet, og sy før man klipper hjertet ut. Garantert bra resultat med stinglengde 1,5. Bare jeg får bunkret litt stoff, blir det nok produsert flere hjerter her i huset før jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en hyggelig melding.