søndag 13. november 2011

Retroskatter og barndomsminner



I helgen er jeg og minstefrøkna på jentetur til Oslo. Vi storkoser oss på mormorbesøk, og har hatt en deilig helg med kinobesøk, kafèkos på Bogstad gård og hyggelig prat. 



I min mammas skuffer og skap finnes mange skatter, skatter som jeg kjenner fra banrdommen og som jeg nå har fått øynene opp for igjen. Dette stilige retro frokostserviset fra Egersund flint er blant skattene. Stilig? Jeg digger fargen og mønsteret!
Ekstra stas er det å tenke på at serviset har tilhørt min oldemor Ragnhild, og at det er i fantastisk fin stand selv om det sikkert er 60 år gammelt. 




I kjøkkenskuffen fant jeg jammen meg også drømmebestikket "Skaugum" med teakskaft. Ikke reproduksjon dette, men skikkelig ekte 70-tallsdesign. Me like! Bare tanken på å skulle investere i noe lignende i dag, får lommeboken til å løpe og gjemme seg ;-)

Nå er det middagstid! Ha en fortsatt god søndag alle der ute.
Klem fra tåkeheimen Oslo




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en hyggelig melding.