tirsdag 1. november 2011

Et magisk sted

Høsten er en vannvittig hektisk tid, og forklaringen på at det går laaaaang tid mellom hvert blogginnlegg er at tiden rett og slett ikke strekker til. Lysten er der, inspirasjonen er der i rykk og napp - men tiden er ikke der.....


Som dere ser av forrige innlegg var koret jeg synger i på tur til Stavanger for en drøy måned siden. Først i går fikk jeg tømt kameraet for bilder, og med det fikk jeg et gjensyn med vakre Sola ruinkirke og jærlandskapet rundt


Vi var så heldige å få holde konsert i den gamle kirken, og jeg opplevde kirken og stedet den ligger på som rett og slett magisk!

 

Skillene mellom inne og ute er visket ut, og fokus kan like gjerne rettes mot den vakre utsikten ut over Nordsjøen, som 
mot alteret i andre enden av kirken.


Fortid og nåtid møtes i flotte arkitektoniske løsninger.
Kirkebyggets historie kan dere lese HER





Utsikten mot vest i kveldstimene var ubetalelig
Et fantastisk lys
Et fantastisk sted
Jeg kommer gjerne tilbake


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en hyggelig melding.