fredag 12. april 2013

Fantastiske Lofoten


Jeg har sikkert sagt det en million ganger før, men en god ting kan ikke gjentas for ofte.
Jeg simpelthen ELSKER Lofoten!!
 



De majestetiske fjellene, det ville landskapet, det store havet.





De bråe skiftningene i våret. Vindstille og havblikk det ene øyeblikket, snø, regn og ville vindkast det neste.




Lukten av fisk og ramsalt sjø. Lyden av hav og ville måkeskrik når sjarkene kommer inn med dagens fangst.




Og de enkle, sjarmerende og usnobbete rorbuene i fiskeværene ytterst mot storhavet, kombinert med det storslåtte og overdådige herskapshusene du kan se på neste ness.



Uansett vær. Uansett årstid. Lofoten er fengslende og majestetisk.


Og det er omtrent bare der jeg klarer å finne helt ro. Målbundet og stum av naturen, luktene, fargene, lydene og stillheten. Sol og stille. Storm og uvær. Uansett.
Lofoten er fantastisk!



Sist jeg var der ute kom jeg meg nesten ikke hjem.
Mon tro om det var et tegn.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en hyggelig melding.