onsdag 16. januar 2013

Ut av dvalen



Det er vinter, og landet ligger i dvale. Jeg er også i en slags dvale, og har vært det siden sommeren. 




Jeg hadde et forsett om å blogge mer, både for å bli inspirert og å la meg inspirere, men som dere nok forstår gikk den planen i vasken. 



Følelsen av at ukene flyr avgårde og stort sett består av bare mandager og fredager, er høyst reell. Det er som om alle dager består av rutinegjøremål, og det lille ekstra som man ønsker å fylle dagene med, tvinges til side av praktiske gjøremål.




Drømmen er å ta tiden tilbake, skape rom til de gode opplevelsene og de kreative syslene, men foreløpig har jeg ikke funnet formelen. Magasiner som før gav inspirasjon og glede, har den siste tiden blitt liggende ulest og innpakket i plast. Jeg har manglet evne til fokus og konsentrasjon. Det forsvant også da frosten kom.




Påbegynte oppussingsprosjekter har blitt værende nettopp det - påbegynte. Det er som om kraft og kreativitet forsvant med et "poff" da høsten satt inn. 




Nå er solen og lyset på vei tilbake etter to mørke måneder her nord. Vi kan se rødmen i fjellene og solskinnet på de snølagte toppene omkring oss. 



Det er som om man sakte, sakte vekkes fra dvalen og tvinges til å gni søvnen ut av øyene og se alt det vakre som omringer oss, se mot sommer og lange lyse dager.




Høsten kom som sagt som kastet på meg, og med det ble sommeren liksom glemt igjen der ute på verandaen. I dag fant jeg igjen en liten haug med vakre sommerminner. 




Skjell og kråkeboller, snegler og et lite krabbeskall lå der ute og vitnet om sommeren som var, men kanskje vel så mye om sommeren som skal komme. 




Og med de stadig lysere dagene og troen på at sommeren ikke er så langt unna, våget jeg meg ut med kameraet på jakt etter inspirasjonen. Jeg kjenner at jeg vil finne den og begynne å skape noe igjen. Jeg vil ta tiden tilbake og finne rom til de tingene som gir meg glede og inspirasjon - som får meg ut av dvalen. 



Og jeg er på vei!
Som kjent - den som leter han finner. 
Jeg har bestemt meg for å finne.....

1 kommentar:

  1. Så fint innlegg! Kjenner meg faktisk veldig igjen i mye av det du skriver! Og jeg digger macrobildene dine!! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hyggelig melding.